tisdag 16 december 2014

Knäck för knäckta


Knäckt en liten stund.
När plånboken inte går att hitta
och sonen ifrågasätter varför jag kom hem med tankkortet i handen 
och inte i plånboken.
Tänka, tänka, tänka
tanken
att jag tankade
och lade jag inte plånboken på biltaket?
Hemska tanke,
jo det gjorde jag!

Åker tillbaka
med en enda tanke:
Någon har tagit allt som jag har
under de timmar som jag ovetandes var.
Men där ligger den mitt på vägen.
Visserligen krossad och överkörd
och jag undrar om det är ett tecken,
att det är de överblivna biljetterna från kyrkan 
som fallit ur och lyser som ett stopptecken på vägbanan.
Tänk att ett litet under kan hända mig.


Tacksam och glad därför vill jag bjuda på knäck,
för knäckta och oknäckta 
hjärnceller.

Använder gammalt godis för att piffa upp det nya.
Tror att det kallas UPCYCLE,
att uppdatera något gammalt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...