fredag 17 oktober 2014

Ställer min karriärstege i köket


Det är viktigt att göra karriär
även om det är sjuksköterska man är.


Man ska klättra på stegen och visa 
att man inte står kvar på golvet


Räcker inte att man inför sig själv kan se
att man utvecklats har.
Det ska synas för alla andra också.

Tar fram en stege från vinden för att visa allt jag klarar av.


Fixar till stegen i stegen och målar om,



för att eliminera fallrisken att ramla ned
(i min karriär).

 Sedan hänger jag upp bevisen
att jag både kan använda 
grytlapp, torkhandduk och silen.


Ska hon inte ha kommit längre än så kan ni säkert undra
och svaret kan nog vara värt att begrunda.


Men jag kan väl säga till mitt försvar
att jag håller mig krampaktigt kvar 
vid de förmågor som jag har.


Tycker att det också är ett värde i att veta hur man ska använda sina händer,
min kunskap som jag använder varje dag
både som köksa och sjuksköterska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...