tisdag 28 oktober 2014

M som i möte och M som i mod

Orkar inte se all cancer
och orkar inte se någon rosa band gala på TV.
Tycker därför att det är skönt att jag jobbar
för där möts jag av något annat,
människor på väg
med sin egen historia.
För inte är det cancer jag möter då,
även om det är just av den orsaken vi träffas.

Av samma orsak blir jag glad att jag har fått syn på
Fuck-cancer-podden.
Berättelser att lyssna på.

Fuck Cancer-podden

För det handlar inte om cancer utan
om olika unga människors historia,
som har något annat och något mer att berätta
än att de har fått cancer.

poddbild svart

Och så säger de att vi är modiga som vågar lyssnar
när det är de själva som har mod att berätta.



M som i möte.
M som i människa.
M som i mod.

katinka utan logga 

Första avsnittet i fuck-cancer-podden:
 Du var inte där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...